Informácie

Všeobecné ustanovenia
Tieto Obchodné podmienky (ďalej tiež len ako „podmienky“ alebo „obchodné podmienky“) sa vzťahujú na nákup tovaru a služieb prostredníctvom e-shopu a jednotlivých výziev v rámci služieb poskytovateľa umiestneného na webovom sídle www.peniazevovrecku.sk.
Nákup tovaru a služieb v ich zmysle môžu uskutočňovať fyzické aj právnické osoby (ďalej vždy len „zákazník“) bez obmedzenia s tým, že zákazník súhlasí, že takto uzavreté obchody sa budú riadiť týmito Obchodnými podmienkami, ustanoveniami Reklamačného poriadku, ďalšími podmienkami uvedenými na webovom sídle www.peniazevovrecku.sk a príslušnými právnymi predpismi.
Predávajúcim sa v týchto podmienkach rozumie spoločnosť Kralo, s.r.o., J. Mazúra 4453/30, 036 01 Martin, IČO: 52277224 (ďalej ako „predávajúci“).
Článok 2
Postup pri objednávaní
Zákazník si môže cez www.peniazevovrecku.sk objednať akýkoľvek tovar a službu, pri ktorom je umiestnené tlačidlo ,,kúpiť“, „objednať“ alebo „registrovať“ (ďalej len „tlačidlo“).
Po stlačení uvedeného tlačidla sa vypíše formulár, ktorý je zároveň objednávkou.
Tieto údaje budú použité pre účely vytvorenia objednávky a následné vystavenia faktúry.
Pokiaľ bude pri registrácii zákazníkom vyslovený súhlas s informovaním o novinkách a zvýhodnených ponukách, môže predávajúci registračné údaje použiť tiež na marketingovú aktivitu súvisiacu s jeho činnosťou.
V prípade členskej zóny bude každému zákazníkovi priradené prihlasovacie údaje, ktorým sa bude prihlasovať do členskej zóny na www.peniazevovrecku.sk.
Prihlasovacie údaje predávajúci odporúča zapísať a uchovať pre prípad budúcich nákupov.
Zároveň je v záujme každého zákazníka, aby si chránil prihlasovacie údaje, keďže ich poskytnutie inej osobe môže znamenať jej vystupovanie na www.peniazevovrecku.sk pod menom príslušného zákazníka.
Odoslaním objednávky zákazník potvrdzuje, že sa oboznámil resp. bol predávajúcim oboznámený o vlastnostiach tovaru a služieb, o jeho cene a ostatných nákladoch, ako aj o tom, že túto konkrétnu výšku ceny je povinný predávajúcemu uhradiť a že si zvolil vyhovujúci spôsob úhrady ceny z možností ponúkaných predávajúcim.
Po vytvorení objednávky bude táto objednávka zaregistrovaná v systéme predávajúceho, o čom bude zákazník informovaný emailovým oznámením o prijatí objednávky.
Následne predávajúci kupujúcemu vystaví faktúru a zašle kupujúcemu emailom.
Doručením faktúry a jej zaplatením obchod považuje za uzavretý, pričom jej predmetom je dodanie v objednávke špecifikovaného tovaru a služieb za tam uvedenú cenu, a to všetko za podmienok uvedených na webovom sídle www.peniazevovrecku.sk, v týchto Všeobecných obchodných podmienkach a v Reklamačnom poriadku.
Zákazník zaslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto obchodné podmienky prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí.
Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto obchodných podmienok bez predchádzajúceho upozornenia.
Povinnosť písomného oznámenia zmeny obchodných podmienok je splnená umiestnením na webovom sídle www.peniazevovrecku.sk. Tieto obchodné podmienky sú platné od 1.5.2024.
Článok 3
Platobné podmienky
Všetky ceny tovarov a služieb sú uvedené vrátane DPH.
V prípade objednávky s úhradou vopred má zákazník viacero možnosti úhrady:
a) bankovým prevodom
b) priamym vkladom v prospech účtu predávajúceho špecifikovaný v príslušnej faktúre
Objednaný tovar alebo služba bude zákazníkovi odoslaný, alebo sprístupnený až momentom pripísania celej kúpnej ceny objednaného tovaru alebo služieb na bankový účet predávajúceho.
Článok 4
Dodacie podmienky a náklady na dodanie tovaru
Predávajúci sa zaväzuje dodať objednaný tovar alebo službu zákazníkovi najneskôr do 7 pracovných dní od uhradenia faktúry, alebo v termíne, ktorý je určený pri ponuke jednotlivého tovaru alebo služby.
Úhradou sa rozumie moment pripísania úhrady na účet predávajúceho, na ktorý mala byť úhrada poukázaná.
Ak vyššie uvedená doba dodania bude z technických dôvodov nesplniteľná, predávajúci sa zaväzuje o tom bezodkladne informovať zákazníka, a ak nedôjde k dohode predávajúceho a zákazníka o dodaní tovaru a služby v náhradnej lehote, prípadne o poskytnutí iného tovaru a služby v rovnakej kvalite a cene, ani o inom náhradnom plnení, predávajúci sa zaväzuje do 15 dní vrátiť zákazníkovi cenu zaplatenú za tovar a služby alebo preddavok, a to rovnakým spôsobom, aký bol použitý pri platbe za tovar a služby, pokiaľ sa predávajúci a zákazník nedohodnú inak.
Článok 5
Storno objednávky
Ustanoveniami tohto článku 5 nie je dotknuté právo zákazníka, ktorý vystupuje a na www.peniazevovrecku.sk nakupuje ako spotrebiteľ, na odstúpenie od objednávky uzavretej na diaľku v zmysle príslušných právnych predpisov, ako je toto popísané v článku 6 nižšie.
Storno objednávky zo strany predávajúceho Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku, alebo jej časť, ak nie je možné z technických príčin tovar a služby dodať v požadovanej lehote či za podmienok objednávky, ak sa tovar a služba nevyrába alebo neposkytuje, alebo nedodáva alebo sa výrazným spôsobom zmenila jeho cena účtovaná zo strany dodávateľa tovaru a služby.
V prípade, že táto situácia nastane, predávajúci bude bezodkladne kontaktovať zákazníka za účelom dohody o ďalšom postupe.
V prípade, že zákazník už cenu z objednávky (zálohovej faktúry) alebo jej časť zaplatil a nedôjde k dohode predávajúceho a zákazníka o poskytnutí iného tovaru a služby v rovnakej kvalite a cene ani o inom náhradnom plnení, predávajúci sa zaväzuje vrátiť zákazníkovi do 15 dní na jeho účet alebo adresu cenu zaplatenú za tovar a služby alebo preddavok.
Článok 6
Poučenie o práve zákazníka odstúpiť od zmluvy
(platí iba pri nákupe zákazníkov, ktorí sa považujú za spotrebiteľa)
Zákazník, ktorý vo vzťahu k predávajúcemu vystupuje ako spotrebiteľ, má právo odstúpiť od zmluvného vzťahu bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru, pričom táto lehota sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty.
Tovar a služba sa považuje za prevzatý zákazníkom okamihom, keď zákazník alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru a služby.
Zákazník svoje právo odstúpiť od zmluvného vzťahu uplatňuje písomne na adrese sídla predávajúceho uvedenej vyššie, e-mailom na adrese info@peniazevovrecku.sk alebo iným spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od zmluvného vzťahu.
Tovar nesmie javiť známky používania a musí byť zaslaný predávajúcemu s dokladom o kúpe, s kompletným príslušenstvom, dokumentáciou a obalom.
V súlade so zákonom nemôže zákazník odstúpiť od zmluvného vzťahu, ktorého predmetom sú:
a) poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom zákazníka a zákazník vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvného vzťahu po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby;
b) predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek zákazníka, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného zákazníka;
c) tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze;
d) predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak zákazník tento obal rozbalil;
e) predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený;
f) predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy;
g) predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom;
j) poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom zákazníka a zákazník vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
Článok 7
Reklamačné podmienky
Zákazník je povinný tovar vizuálne skontrolovať ihneď pri a po prevzatí.
Má nárok tovar neprebrať vtedy, ak je na ňom alebo na jeho obale viditeľné mechanické poškodenie zjavne spôsobené prepravou alebo ak je tovar neúplný.
Mechanické poškodenie výrobku v neporušenom obale je nutné nahlásiť okamžite po prevzatí zásielky a výrobok nepoužívať. Neskoršie reklamácie tohto charakteru nebudú akceptované s ohľadom na reklamačné podmienky prepravcu.
V prípade uplatnenia reklamácie platí obvyklý reklamačný postup stanovený v Reklamačnom poriadku pre zákazníkov predávajúceho. Zákazník si môže právo na opravu vadného tovaru, právo na výmenu veci, právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy a právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny uplatniť elektronicky prostredníctvom info@peniazevovrecku.sk.
Pri uplatnení týchto práv zašle reklamovaný tovar spoločne so všetkým príslušenstvom vrátane faktúry (prípadne inú formu daňového dokladu) na adresu miesta podnikania predávajúceho. V prípade, že reklamovaná vada bola spôsobená zákazníkom, najmä poškodením výrobku, nevhodným používaním alebo nevhodnou manipuláciou, zákazník je povinný nahradiť predávajúcemu všetky náklady spojené s vybavením reklamácie.
Predávajúci nezodpovedá za vady, ku ktorým došlo mechanickým poškodením výrobku, prevádzkovaním výrobku v nevhodných podmienkach (chemicky agresívne, prašné, vlhké prostredie, v silnom magnetickom poli a iné), zásahom do výrobku inou ako oprávnenou osobou (autorizovaným servisom), alebo ktoré boli spôsobené živelnou pohromou alebo nesprávnym napájacím napätím.
V prípade, že zákazník nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu, alebo sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, zákazník má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu.
Ak predávajúci na žiadosť zákazníka podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania zákazníkom, zákazník má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia, alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárska Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke https://www.mhsr.sk/); zákazník má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Zákazník môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke
Článok 8
Duševné vlastníctvo
Zmluvné strany sa dohodli, že zákazník v prípade, že je spotrebiteľom akceptuje a je uzrozumený s faktom, že nemôže kopírovať ani iným spôsobom sprístupňovať svoje konto iným užívateľom.
Povinnosti zákazníka:
1. Zákazník má zakázané poskytnúť svoje prihlasovacie údaje tretej strane.
2. Zákazník má zakázané vytvoriť audio, alebo video kópiu produktu.3. Zákazník ma zakázané tvoriť kópie produktu a zverejňovať ich.4. Každý zákazník bude mať špeciálne ID číslo, ktoré bude spätne dohľadateľné.5. Každý zákazník sa môže prihlasovať na svoj účet maximálne z 3 IP adries.6. Zákazník nemôže preposielať správy iným uživateľom, ktorý nemajú zakúpený produkt.
V prípade, že zákazník poskytne svoje prihlasovacie údaje tretej strane, prípadne vytvorí audio/ video kópiu daného produktu alebo prepošle údaje tretej strane, ktorá nezakúpila produkt, tak podľa ID čísla môže byť usvedčený z porušenia duševného vlastníctva a porušenia obchodných podmienok a bude pokutovaný sumou 10 000€ v prospech predávajúceho.
Článok 9
Podmienky, ktoré musí zákazník splniť.
Zákazník sa zaväzuje splniť všetky potrebné podmienky, ktoré od neho prevádzkovateľ vyžaduje. V prípade nesplnenia podmienok či opakovaného porušenia podmienok môže prevádzkovateľ odstúpiť od zmluvného vzťahu s klientom a daného klienta zo skupiny vyradiť bez možnosti návratu zaplatenej sumy.
K aktuálnemu dňu to sú:
1. Každý člen musí v členskej zóne alebo v uzavretej skupine vystupovať pod vlastným menom. Žiadne prezývky ani skratky. Sú dovolené číslice za menom napríklad Jozef Mrkvička123.Vlastné meno musí byť v tvare: krstné meno priezvisko.Príklad: Jozef Mrkvička
2. Slušné správanie bez nadávok a urážok, nevťahovať politické a náboženské témy.
3. Vyjadrovať sa iba k veciam, ktorú súvisia s obsahom danej skupiny
5. Reklama na SPAMy bude vymazané.
V Martine, dňa 10.05.2024